katjacai.blogg.se

Följ mig och min hund Cairos resa från soffpotatisar till muskelknuttar.

brödbak och rätten till sömn

Publicerad 2015-03-11 20:53:33 i Allmänt,

Men vad trevligt!
De berättade precis på vardagspuls att det vore bättre för ungdomar/tonåringar att börja skolan vid 10-11 tiden just för att inlärningen oftast fungerar bättre då, och inte tidigt på morgonen. Det är vad jag alltid ansett, jag klarar inte av att studera för tidigt på morgonen, om jag ska kunna prestera måste jag få sova till 8 tiden.
 
Jag själv går alltid upp vid 8 tiden, tar tid på mig att äta frukost och ta det lugnt, minst 1 timme tycker jag att jag har rätt att få vakna upp. Sedan tar jag mig an studierna och har då energi att sitta med dem till lunchen, då jag går ut med Cai.
 
Sen mitt i allt pluggande så kan jag ta en paus för att baka lite bröd, som jag gjort idag och i tisdags. Gott och rogivande. Varför köpa dyrt bröd när man kan baka det själv?
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Malin / Inte vego, men

Publicerad 2015-03-12 10:47:31

Mmm. Tycker alltid att det känns lyxigt med hembakat, nybakat bröd!!

Svar: Ja, det är så mysigt att baka dessutom (förutom all disk :/)
None None

Postat av: Miss Baby Peaches

Publicerad 2015-03-12 13:17:31

Nu har inte min kommentar med just det här inlägget att göra men vill bara säga att det är en himla fin hund du har!

Svar: Tack så mycket :).
None None

Postat av: Mikaela

Publicerad 2015-03-12 15:09:34

Det ser riktigt gott ut :)

Postat av: FannyFredrica - [Fotografering]

Publicerad 2015-03-12 17:16:19

Jag tycker att det är skönast att få vakna upp och få äta frukost i lugn och ro. Annars är jag inte riktigt vaken när jag ska koncentrera mig! Gott brödet såg ut också!

Svar: Ja, håller helt med dig där :).Tack, det vart riktigt saftigt och bra
None None

Postat av: Skogsraah ☾

Publicerad 2015-03-15 17:01:36

sv: Åh, okej :D haha! Ja man blir så besatt alltså! Har spelat Sims i 15 år utan några större uppehåll... Världens bästa spel :)

Svar: Håller absolut med om att det är det bästa spelet :).Har nog hållit på lika länge jag, fast med lite uppehåll då
None None

Postat av: Urhästen ✿ Digital konst, blommig häst & Lillhov

Publicerad 2015-03-16 18:42:36

Åh, marmelad :')

Svar: Ja det är så barnsligt gott :).
None None

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela