katjacai.blogg.se

Följ mig och min hund Cairos resa från soffpotatisar till muskelknuttar.

Lucky Luke

Publicerad 2015-03-16 20:02:00 i Allmänt,

En sak som jag helt glömt är ju att presentera min trogna vovve Lucky luke. Han är egentligen familjens hund men har mestadels bott med mig och det är jag som uppfostrat och tränat honom, med hjälp av mamma.
 
Han är en otrolig hund som verkligen älskar allt och alla, gör vad man ber honom om och alltid frågar vad han ska göra här näst, han är en riktig ängel och en otrolig vän/träningskompis.
 
Idag är Lucky 10 år, vilket är en stor siffra för en flatcoat som i snitt blir runt 7 år. Det beror dock oftast på att de drabbas av cancer, vilket vi haft turen att undvika.  Under våra 10 år tillsammans har vi tränat och tävlat i agility med framgång, även om vi inte tävlade så många gånger, främst på grund av mina tävlingsnerver, så van vi faktiskt allt vi var med i (utom 1 gg då vi uteslöt oss). Han kan även freestyle, lydnad, spår, apport och ja, det mesta faktiskt.
 
Jag kunde inte haft en bättre hund och är så glad över att få ha honom i mitt liv. Lucky bor numera med mamma ute på landet, han trivs inte riktigt i lägenhet, men jag hälsar på honom och mamma med jämna mellanrum. Han har nu i sina äldre år börjat att springa lite smått med mamma, helt otroligt hur pigg och glad han fortfarande är <3.
 
Han har en speciell plats i mitt hjärta. Jag hoppas innerligt att vi får många fler fina år tillsammans.
 
 

Kommentarer

Postat av: Matilda

Publicerad 2015-03-17 19:10:01

SV: Hahah samma här! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela